sunnuntai 1. marraskuuta 2015

Trikoopipot

Syksyinen kylmä ja pimeä sunnuntai-ilta. 

Sairasloman jälkeen kokonainen viikko töissä ja sen puitteissa olen ollut enemmän ja vähemmän poikki. Illat on mennyt jossain ihme horroksessa ja aina kun ajattelin kirjoittamista tänne pääni löi kertakaikkisen tyhjää. Löi se silloinkin tyhjää kun piti miettiä mitä tässä syödään iltaruuaksi tai "aiotko kauankin vielä torkkua sohvalla rakas" kun toista tuntia vähän lepuutin silmiäni :) No, en minä täysin patalaiska ollut, olin minä pitkälle iltaan töissä torstaina, kun teimme tiloihin muutoksia. Sen päivän jälkeen sorruin ja ostin ensimmäisen konvehtirasian. Harmikseni olin niin poikki, että jaksoin syödä vain 3 suklaakonvehtia.

Tänään otin kuitenkin asiakseni ommella trikoopipoja. Olin ostanut kankaan jo aiemmin ja oikein hyvän ohjeen löysin netistä, klik! Sillä kaavalla tein koululaiselle tällaisen ihan perus trikoopipon:



Se oli oikein näppärä ja kätevä tehdä, ensin kun sai saumurin säädöt kohdilleen. Päiväkotilainen toivoi pipoa, jossa on pupun korvat:



Tuo olikin vähän kinkkisempi tehdä. Tein ensin reilusti korkeamman pipon ja siitä aloin vaan saumurilla surutta surruttaa korvia. Hetken niitä sai käännellä ja ommella, että niistä sai suht saman kokoiset. Ja koska neiti on sen verran tarkka, että pipot ja hanskat ja muut ovat tiukkoja eikä ne saa missään tapauksessa valua tai olla liian löysiä, ompelin pipoon vielä resorin. Sen olisi tietysti voinut suunnitella pipoon jo heti alkuun, mutta kyllä sen ihan kivasti sai lopuksikin lisättyä.

Molempiin pipoihin lisäsin vielä handmade-napin, joita tilasin Paaposta (klik!) kun virkkasin tuttinauhoja ja muuta.

Sellaista tänään! Täytyy ehdottomasti käydä vielä ensi viikolla kangaskaupassa hakemassa itsellenikin trikoopipoon kangasta, niin kivoja noista tuli! :)

ps. voit seurata blogiani myös Facebookissa. Tykkääjäksi voit liittyä tästä, klik! Muista myös merkitä ruksi Arjenkaunisnainen FB-sivun etusivin tykkää-ruudusta aukeavasta listasta Saa päivitykset -kohtaan, niin näet kaikki blogin päivitykset heti omassa uutisvirrassasi. Jos tykkääjiä tulee seuraavaan merkkipaaluun eli 100 saakka, pistän pystyyn arvonnan!

pps. arjenkaunisnainen on myös Instagramissa, voit seurata minua myös siellä, klik!

Ei kommentteja: