tiistai 11. elokuuta 2015

Mansikat (ja muut marjat) pakkaseen.

Onko teillä poimittu jo kovasti marjoja pakkaseen? Tänä vuonna minä olin ajoissa ja hankimme kaksi 5kg laatikkoa mansikoita pakkaseen jo muutama viikko sitten. T olisi halunnut odottaa hieman hintojen putoamista, mutta minä olin päättäväinen. Viime vuonna kun odottelin liian kauan hintojen tippumista ja jäin kokonaan ilman. Oli niitä vielä viimeisiä mansikoita tarjolla, mutta ylihintaisia laatuunsa nähden.


Minä viipaloin kaikki 10 kg mansikoita pakkaseen ilman mitään varsinaista ajatusta siitä, mitä näistä tekisi. Yhden satsin otin jo pakkasesta kun alkuviikosta tein marjavispipuuroa. Jos tahdot ohjeen, katso täältä. Tällä kertaa tosin marjoja oli: mansikoita, mustikoita, vattuja sekä punaviinimarjoja. Puurosta tuli hieman tummempaa, mutta maultaan oikein hyvää. Tästä on hyvä syödä vitamiineja, kun syksy alkaa.

Mustikkaan pitäisi päästä ja viikonloppuna ajattelin käydä ystäväni viinimarjapuskilla keräämässä muutaman rasian pakkaseen puuroja varten :) Kävimme T:n ja nuoremman tytön kanssa mustikassa, mutta emme löytäneet juuri mitään ja itikat olivat syödä meidät hengiltä. Täytyy yrittää viikonloppuna päästä sinnekin, nyt kun mustikkasato on parhaimmillaan :)

Ei kommentteja: