keskiviikko 15. heinäkuuta 2015

Aikuisten värityskirjat

Oletko jo törmännyt aikuisten värityskirjoihin? Minä olen. Niitä on näkynyt somessa sekä kirjakauppojen kassojen läheisyydessä. Olen selannut muutamaa, mutta vain ajatellen tämän olevan humpuukia. Kuka aikuinen muka omaa värityskirjaa tarvitsisi tai kenellä sellaiseen olisi aikaa? Värittämiseen.

No, ennen mökille lähtöä kävin kirjakaupassa hakemassa korttia veljenpoikani rippijuhliin ja samalla kuuntelin, kuinka kassaneiti suositteli värityskirjoja. Kertoi, että niitä ostavat erityisesti naiset 30-65-vuoden väliltä ja vain 15 minuutin päivittäinen värittäminen sekä rentouttaa että antaa värittäjälleen fiiliksen siitä, että osaa piirtää kauniisti. Kertoi vielä, että nämä menevät kuin kuumille kiville ja hänellä on jo kolmas kirja menossa (liekö tämä sitten mainospuhetta...) Minäkin kävin siinä sitten pällistelemässä millaisia värityskirjoja on tarjolla. Päädyin extempore minäkin sitten ostamaan jotain. En kuitenkaan värityskirjaa, vaan värityskortteja.





Ostin tuollaisen 12 kortin värityskorttilaatikon. Kuvia on neljä erilaista, kutakin kuvaa kolme. Laatikko on kaunis ja houkutteleva, oikein pursuaa pientä näpertämistä. Myyjä varmisti kassalla, onhan minulla Stabilon ohutkärkiset tussit joilla on paras värittää. Onhan minulla. Ne ovat siltä ajalta, kun opiskeltiin ja koulussa oli mukavaa väritellä kalenteriin kaikki menot eri värein.

Rentouduinko? No en. Tämä tusseilla värittely ei saanut aikaan sitä fiilistä, että minä osaisin piirtää. Liian pientä näpertämistä minun makuuni, koska nuo kuvat olivat liian pienet. Eikä ne tussitkaan nyt niin hyvät värittämiseen ole. En kuitenkaan aio luovuttaa vaan ostan tilaisuuden tullen vielä oikean värityskirjan ja kokeilen tätä rentoutumista. Tosin taidan olla sellainen pieni elohiiri, että rentoudun vaan käsityö kädessä missä tulee fiilis siitä, että on jatkuvasti liikkeellä.

Oletko sinä kokeillut aikuisten värityskirjoja vai onko tämä sinusta täyttä humpuukia?

Ei kommentteja: