sunnuntai 19. heinäkuuta 2015

Kesälomaprojekti... uskallanko kertoa.

Hei!

Perjantaina kiersimme Vantaan Kivistön asuntomessut, niistä voin kirjoitella oman lukunsa myöhemmin. Pohkeet kuitenkin ovat huutaneet hoosiannaa tässä eilisen ja tänään tuhansien askelien ja miljoonalta tuntuvien portaiden tallustelun jälkeen. On se kuitenkin elämyksenä ihana, nähdä erityisesti tämä sisustuspuoli, talonrakennus kun on vaan haave.

Asuntomessujen jälkeen nostin jalat pöydälle ja aloimme katsomaan leffaa. Olimme sitä ennen matkalla Vantaalle käyneet Lahden Kärkkäisellä, josta löytyi erityinen aarre. Kerron siitä(kin) myöhemmin, heti kun pääsen kotiin ja se aarre pääsee oikealle paikalleen. Aarteen lisäksi etsin harmaata ontelokudetta, että saisin virkattua maton valmiiksi. Sitä ei tietenkään ollut. Oli keksittävä plan B. Ostin lisää valkoista ontelolankaa ja perjantai-iltana purkasin koko maton mitä olin mökillä tehnyt. Ja aloitin uuden. Tänä aamuna virkkasin viimeiset silmukat, tämäkin projekti jatkuu vielä kotona.

Tässä tämä on nyt.



Otin härkää sarvista ja opettelin virkkaamaan ohjeen mukaan. Tiedäthän kuinka hankalia ne ovat ymmärtää? Esim.: 3 kjs, 3p, 2p yhteen, ps valkoisella kuteella ensimmäiseen kjs kaareen ja silmukoita pitäisi olla 94p. Minä en ole ikinä päässyt alkua pitemmälle ja turhautunut jo pitkin matkaa niin, että olen tehnyt matot sinne päin. Tämän kuitenkin tein nyt lähes ohjeen mukaan. Vain muutaman silmukan tein ohi ohjeen.

Tähän mattoon minulla riittää nyt valkoinen ja harmaa. Kimallekudetta on kotona lisää eli saan tehtyä tuosta niin ison maton kuin tarve vaatii. Olen niin innoissani! Minä. Opin. 

Tässä vielä vertailun vuoksi vanha matto, minkä virkkasin mökillä, jonka purin:


Minä pidän uudesta versiosta enemmän, se on jotenkin säännöllisempi. Kummasta sinä pidät?

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Hieno matto. Voi kun itsekin osaisin.